Yhdistysdokumentit

Täältä löydät yhdistyksemme toimintasuunnitelmat ja -kertomukset. Lisätietoja saat tarvittaessa hallitukselta.

MLL Kempeleen yhdistys ry
TOIMINTAKERTOMUS VUODELTA 2016

Hallinto
Liisa Lumijärvi       puheenjohtaja
Laura Kämäräinen     varapuheenjohtaja
Pirkko Räisänen     sihteeri
Johanna Vilmi
Juha Takkinen
Anni Haaranen
Minna Viitavaara
Sanna Kouva
Satu Muikku

Jäsenet
Jäsenmäärä oli vuoden 2016 lopussa 172 jäsentä.
Yhdistyksen kunniajäsenet ovat: Anja Rehula, Anna-Liisa Korhonen, Maila Koivisto, Anni Näyhä, Mirja Holma ja Kerttu Hannila.
Kokoustoiminta
Hallitus kokoontui 9 kertaa vuonna 2016. Sääntömääräinen kevätkokous pidettiin kunnantalolla 5.4.2016 ja syyskokous 12.10.2016 Kempeleen seurakuntatalolla. Syyskokouksessa järjestettiin samalla avoimet ovet ja makkaranpaistoa perheille.
Perhekahvila
Perhekahvila toimi Tietotorin tiloissa Liisa Lumijärven vetämänä. Vapaaehtoisina Perhekahvilassa on toiminut vaihtelevasti mahdollisuuksien mukaan hallituksen jäseniä. Irmeli Laurikkala on ollut toiminnassa mukana hoitaen kahvilan ruokapuolta mahdollisuuksien mukaan. Perhekahvilassa kävijäkertoja oli koko vuoden aikana yhteensä 900. Toimintaan on saatu OK-opintokeskuksen tukea.

Perheliikunta
Perheliikuntavuoro on kaikille avoin ja ilmainen viikoittainen liikuntavuoro, joka on kokoontunut kevät- ja syyskaudella 2016 Kempeleen kirkonkylän koulun liikuntasalissa sunnuntai aamuisin klo 10-11.30. Kokoontumiskertoja oli yhteensä 28. Osallistujakertoja koko vuoden aikana oli yhteensä 509. Vastuuhenkilöinä ovat toimineet Laura Kämäräinen ja Juha Takkinen. Toimintaan on saatu OK -opintokeskuksen tukea.
Ruoka-apu
Ruoka apua on jaettu vähävaraisille lapsiperheille ja opiskelijoille vuonna 2016 vuoden jokaisena päivänä. Vapaaehtoiset hakevat ruuat sopimuksen tehneistä kaupoista ja jakavat ne tarvitsijoille. Ruoka-jakoja on ollut joka päivä 3:ssa eri pisteessä. Ruoka-apu tavoittaa päivittäin noin 20-30 perhettä.
Muskari
Kevät- ja Syyskaudella Tietotorilla toimi kaksi muskariryhmää. Keväällä muskari oli 14 kertaa ja osallistujia oli noin 20 lasta vanhempineen molemmissa ryhmissä. Syksyllä muskari oli myös 14 kertaa ja osallistujia oli saman verran.  Toimintaan saatiin OK-opintokeskuksen tukea. Muskari on maksullinen ryhmä jonka opettajina toimivat Mari ja Timo Rautio, Liikkuva Laulureppu.
Lastenvaateompelu
Artesaani Liisa Lumijärvi ohjasi Lastenvaateompelua. Lastenvaateompelu kokoontui Liisa Lumijärven kotona sijaitsevassa ompelutilassa, jossa on hyvät mahdollisuudet ompeluun erilaisine koneineen. Ryhmä kokoontui syksyllä 19 kertaa. Ompelijoita oli keskimäärin 6 per kerta eli 114 kävijäkertaa. Keväällä ryhmä kokoontui 11 kertaa ja kävijäkertoja oli syksyllä myös yhteensä 114. Toimintaan saatiin OK-opintokeskuksen tukea.

Matkat, retket
Kesäkuussa teimme perhekahvilan kävijöiden retken Escurialin eläinpuistoon. Jokainen tuli omalla kyydillä, mutta pääsylippu tuli Mll:n toimesta.
Kesäinen perheretkemme suuntautui Kälviällä sijaitsevaan Toivosen eläinpuistoon ja talonpojanmuseoon. Retkelle lähdettiin bussilla ja omatoimisen paikkojen tutkiskelun lisäksi kävimme retkellä yhdessä syömässä ja paistelimme makkaraa ja vaahtokarkkeja.
Loppuvuoden retki tehtiin vuonna 2016 Oulun Hop Loppiin ajatuksena se, että kun matkakuluja ei retkelle syntynyt vaan kukin tuli paikalle omalla autolla, saatiin yhdistyksen toimesta kustannettua lapsille pääsyliput Hop Loppiin.
Tukioppilastoiminta
Toiminta jatkuu ylä-asteella ”itsenäisenä”.

Tiedotustoiminta
Jäsenkirjeitä lähetettiin kaksi kappaletta. Yhdistyksellä on omat nettisivut, vastuuhenkilönä Anni Haaranen. Yhdistys on myös Facebookissa, vastuuhenkilöinä Liisa Lumijärvi, Johanna Vilmi, Laura Kämäräinen ja Anni Haaranen.
Kirppis, myyjäiset
 Järjestimme joulumyyjäiset kauppakeskus Zeppeliinissä. Mukana oli myös tukioppilaita ja yrittäjäluokkalaisia, jotka pöytäpaikan saamista vastaan osallistuivat Mll:n kevätkeräykseen.
Vauvakassi
Lahjoitimme yhdeksännen vuoden ajan vauvakasseja ensimmäisen vauvan saaneille äideille ja uusille Kempeleläisille vauvaperheille. Neuvolan terveydenhoitajat ovat jakaneet kassit. Kassit on ommeltu, sukat neulottu ja esitteet pakattu kasseihin talkootyönä. Vastuuhenkilönä Liisa Lumijärvi.

Avustukset ja lahjoitukset
Hyvä Joulumieli –lahjakortteja jaettiin 40 kappaletta.
Olemme avustaneet vähävaraisia lapsiperheitä mukaan perheretkille.

Mummitoiminta
Mummoina ovat toimineet Pirjo Kokko ja Irmeli Laurikkala.

Varainhankinta
Varainhankinta koostuu jäsenmaksuista, avustuksista, myyntitoiminnasta sekä kevätkeräyksestä. Kevätkeräys tuotti 202,54e. Olemme saaneet Kempeleen kunnan kunta-avustusta 1000e.

Yhteistyö
Kempeleen kunnan sosiaalitoimen, ja Kempeleen seurakunnan diakoniatyön kanssa teimme yhteistyötä, lasten, nuorten- ja lapsiperheiden hyväksi. Vuonna 2016 Kempeleen kunta on antanut tietotorin tilat käyttöömme perhekahvilaa varten maksutta.

Kempeleessä 12.5.2017